fot. felix
Dziś chciałbym zaprezentować kilka ciekawych przykładów fotografii reklamowej, katalogowej. O tym jak ciężki jest to kawałek chleba nie trzeba nikomu mówić. Większości fotografia reklamowa kojarzy się ze zdjęciami m.in. na allegro, sklepach internetowych itd.. I tak ma być, problem w tym że w większości przypadków zdjęcia te są tak marnej jakości że bardziej odstraszają klientów niż zachęcają.
Podstawową sprawą w tej dziedzinie fotografii jest oczywiście kompozycja o której pisał nie będę, panowie: Jarek Zachwieja, maciej_b, Michał Dulemba i Pani Agnieszka Markowska opisali to dość dokładnie.
Fotografia Reklamowa powinna przyciągać uwagę do treści reklamy wzbudzać emocje zainteresowanie pozytywne skojarzenia z reklamowanym produktem. Artur Nyk uważa, że w fotografii reklamowej najważniejsza jest wiarygodność. Przedmiot, który jest mało atrakcyjny, trzeba pokazać w dobry sposób, ale nie nieprawdziwy. Środkiem do uzyskania intrygujących efektów zawsze jest sposób patrzenia i oświetlenie produktu. Ważną rolę odgrywa tu oczywiście postprodukcja.
[nggallery id=12]
fotografie:
felix
captg
rosliothman
keosuki
XxMurderdollxX
pdpardue
Sooo
Halfmax
Halfmax
benjof
Toukabo
Dan Mikkin
Deferico Albertini
Evan Geltosky
Jordan
Factor-r
Alexandra Zaharova & Ilya Plotnikov